Sterke comeback van Richard Vollenbroek

Opmerkelijke details op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging.

Een sterke comeback van Richard Vollenbroek. Hij is er een tijdje uit geweest maar zijn spel oogt fris en doortastend. Dat ondervond Willem Buschers die al snel een schijf achter kwam en er vervolgens niet meer aan te pas kwam. Een dreiging met achterloop werd Tonnie Keijzer fataal tegen de geroutineerde sluwe vos die Leo Springer nog steeds is. Loes Grooters ging gelijk op met Jan Bosch totdat Loes een onbezonnen zet deed, voor de insiders is dat een zet zonder de altijd noodzakelijke zetcontrole. Het werd haar meteen fataal want ze kreeg een damcombinatie om de oren. Jos Moorman produceerde een merkwaardige blooper tegen Yuen Wong. Het kwam er op neer dat hij zomaar een schijf weggaf en deze tegenslag kwam hij niet meer te boven. Met een vermeende ruil kwam Marinus Freriks al snel een schijf achter tegen Arie Hanegraaf die daardoor al snel twee punten op zijn conto kon bijschrijven. Peter Behrens kwam al snel een schijf achter tegen Bennie Vetketel maar met sterk positie spel wist Peter toch nog een puntendeling te bereiken. Nico Rosink moest hard werken tegen een degelijk spelende Hans van der Zon , maar uiteindelijk werd het superieure spel van Nico beloond met twee punten. Bart Venneker hield het lang vol tegen Gerrit Bosch maar een sterke wending bezorgde Gerrit uiteindelijk de overwinning. Marinus Bosman zat rustig een uiterst geconcentreerd achter het bord en tegenstander Henk de Lange werd geheel naar zijn eigen verwachting geconfronteerd met een lange avond moeizaam zwoegen. Lange tijd zag het ernaar uit dat het remise zou worden maar bijna op het laatst koos Marinus voor een verkeerde variant.  Voor Henk was het waarlijk een zwaar bevochten overwinning. Voor de beker competitie moest Michiel Hagreis flink aan de bak om het bolwerk van Fons ten Broeke te slechten. met sterk centrumspel lukte dat uiteindelijk. Op de dinsdag speelde het provinciale team in en tegen Rijssen. Overwinningen waren er wel voor Henk de Lange en Jan Koerselman maar er ging ook nogal wat mis. Met het uiteindelijke 6-6 gelijkspel mocht het Bornse team beide handen dicht knijpen.

1. ten Broeke- M.Hagreis 0-2

D.Oude Egberink- P.Van Esch 0-2

1. Bosman- H. de Lange 0-2

L.Springer- T.keijzer 2-0