Dexter Oude Egberink verrast alweer

Een grote verrassing op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging.

Dexter Oude Egberink damt nog maar een jaar maar toch won hij van de zeer ervaren Peter Behrens! Een belofte voor de toekomst derhalve.  Marinus Bosman ervoer nogal wat openings- perikelen want hij liet zich wel erg snel vastzetten door een ontketende Nico Rosink.  Richard Vollenbroek won vlotjes van Bennie Vetketel. Michiel Hagreis won in het eindspel van een “zetjes-gevoelige” Leo Springer die in een damcombinatie was gelopen. Fons ten Broeke won met een fraaie forcing van een nog wat tegenspartelende Bart Venneker. Deze overwinning kreeg nog wat extra glans omdat beide heren de complicaties niet schuwden. Ayla Nur speelde een gelijkwaardige partij tegen Marinus Freriks. Op de valreep maakte zij nog een foutje maar dat werd niet afgestraft en het werd remise. Jos Moorman had het beste van het spel tegen Gerard Santen en in een vergevorderde stand liep Gerard in de valstrik die Jos voor hem gespannen had. Loes Grooters is een bezige bij maar dat belette haar niet om een taaie partij te spelen tegen kampioen Yuen Wong. Alle andere partijen waren al lang afgelopen toen Loes uiteindelijk toch de hand moest uitsteken ten teken van overgave. Voor de beker speelde Willem Buschers een oogstrelende maar minder effectieve partij tegen een degelijke Hans van der Zon, die uiteindelijk aan het langste eind trok. Op de zaterdag speelde het eerste team tegen het sterke Hijken 2. Het leek best wel aardig te gaan met keurige overwinningen voor Kolsté Rosink en Essink maar er ging toch weer teveel fout. Leo Springer liep wel erg opzichtig in een damcombinatie en Jan Koerselman werd volledig vastgezet door een superieure tegenstander. Eektimmerman en de Haan hadden uitzicht op remise maar op de details verloren  ook zij de partij. Tonnie Keijzer had ook nog uitzicht op remise maar onder grote tijdsdruk “vergreep” hij zich aan de stand. Het is allemaal niet goed genoeg en de 12-8 nederlaag was daarmee een feit geworden. Het team zal zich voorlopig moeten verzoenen met een bescheiden rol.

W.Buschers- H. van der Zon 0-2

D.Oude Egberink- P.Behrens 2-0

J.Bosch-H. de Lange 1-1

L.Grooters- Y.Wong 0-2