Fraaie overwinning voor het dam-team

Op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging maakte menigeen er een “potje” van.

Willem Buschers werd met zijn fraaie spel al heel snel vastgezet door Peter van Esch, die er “bovenop zat” en al snel beide punten kon incasseren. Arie Hanegraaf werd vastgezet in een “driehoekje” en een gewiekst spelende Gerard Santen liet zijn prooi niet meer ontsnappen en Marinus Freriks was te sterk voor Dexter Oude Egberink. Richard Vollenbroek kwam een schijf achter tegen Loes Grooters. Kennelijk vond Richard dat uitzichtloos en besloot om de partij meteen maar op te geven. Gerrit Bosch en Bennie Vetketel speelden een mooie klassieke partij. Bennie verweerde zich taai maar uiteindelijk werd de druk hem te machtig. Fons ten Broeke speelde verdienstelijk remise tegen “globetrotter” Jan Koerselman en Yuen Wong won al weer en ditmaal was Jan Bosch het slachtoffer. Yuen heeft alles nog gewonnen en volgens sommigen is er sprake van een schrikbewind. De strijd tussen Leo Springer en Henk de Lange werd uitgevochten “tot op het bot” en het eindigde in een gelijkwaardige puntendeling. Op een gegeven moment was er wel een fraaie winst mogelijkheid voor Henk maar dat werd niet gezien. Nico Rosink combineerde tegen Jos Moorman en brak op termijn door naar de damlijn. Op de zaterdag reisde het eerste team af naar Leek om het daar op te  nemen tegen de plaatselijke matadoren. Het team moest spelen met een paar invallers en de wedstrijd werd met enige bezorgdheid tegemoet gezien. Het pakte heel anders uit want er werd  met  13-7 gewonnen! De overwinningen vielen als rijpe appels van de scoreboom.  Rosink, Kolsté, de Haan, Springer en Koerselman waren de gelukkigen. Frank Krijnen die uit nood was opgeroepen speelde verdienstelijk remise.

J.Bosch -Y.Wong 0-2

B.Vetketel- G.Bosch 0-2

1. de Lange- L.Springer 1-1

A.Hanegraaf- G.Santen 0-2