Zware nederlaag voor eerste team.

Een bewogen weekend bij de Bornse Dam Vereniging.

In de onderlinge zag Henk de Lange een simpele dreiging over het hoofd en de beide punten gingen al snel naar Yuen Wong. Een evenwichtige en foutloze remise bij Hans van der Zon en Jan Bosch die ook weer eens in de gelegenheid was om te spelen. Jos Moorman miste na een moeizame partij de remise tegen Johan Essink. Jan Koerselman verzuimde de winst tegen Peter van Esch via het offer van Dussaut. Freddy Olthof knokte zich knap terug van een schijf achterstand tegen Bart Venneker en bereikte nog een puntendeling. Nico Rosink tegen Michiel Hagreis was een ingewikkelde partij van omsingeling tegen aanval totdat Nico een dam combi over het hoofd zag, waarna het afspel werd gewonnen door Michiel. Op de zaterdag speelde het eerste team tegen koploper Fryslân. De tactische opstelling die vooraf was bedacht mislukte volledig. De Bornse toppers Gertjan Kolsté, Anton Jurg en Nico Rosink verloren allemaal hun partij. Michiel Hagreis en Roelof Jan de Haan scoorden als enige een puntje. Een toch wel historische 14-2 nederlaag en de wonden moeten eerst gelikt worden want over twee weken is de laatste wedstrijd en die mag niet verloren worden omdat het degradatie spook op de loer ligt.