Comfortabele overwinning voor Freddy Olthof.

Jelle Jepma had zijn dag niet , hij kwam al snel een schijf achter en vervolgens boekte Freddy Olthof een comfortabele overwinning. Jan Bosch maakte dit keer  voor zijn doen een zeldzame misstap. Hij liep in een damcombinatie tegen Johan Essink. Henk de Lange en Michiel Hagreis speelden een bijzonder gecompliceerde partij. Henk kwam analytisch gewonnen te staan. Dat werd in ieder geval aangegeven door de computer, maar het was niet te doen om dat in de praktijk zelf te berekenen. Michiel maakte een grote afruil waarna er een gelijkwaardige stelling overbleef en er werd besloten om de punten te delen. Yuen Wong toonde zich positioneel superieur aan tegenstander Hans van der Zon en hij slaagde er in om zijn tegenstander volledig vast te zetten. Jos Moorman vlocht een dreiging in de stand tegen Willem Buschers en Willem had geen goede zetten meer en verloor. In het eindspel miste Gerard Santen  de winst tegen Bart Venneker en hij moest genoegen nemen met een puntendeling.

Y.Wong- H. van der Zon 2-0

J.Moorman- W. Buschers 2-0