Geduldige overwinning voor Freddy Olthof.

Bij het dammen zit het tempo er soms goed in, maar soms is er ook sprake van langdurige exercities.

Bart Venneker kwam straal gewonnen te staan tegen Dexter Oude Egberink ,maar Bart ging mee in het hoge tempo van zijn tegenstander en via een listige plakker ontsnapte Dexter nog naar een puntendeling. Peter van Esch kreeg bijna op het laatst nog even wat voordeel tegen Hans van der Zon , maar het werd remise. Freddy Olthof won al snel een schijf tegen Willem Buschers , en geduldig en geconcentreerd realiseerde Freddy  een overtuigende overwinning. Via een halve hekstelling bracht Jan Koerselman Gerard Santen in de problemen. Gerard moest een schijf offeren en kwam er daarna niet meer aan te pas. Johan Essink en Henk de lange speelden een gelijkwaardige partij en deelden de punten. Tonnie Keijzer en Jos Moorman speelden een prachtige en principiële partij ,omsingeling tegen centrum stand met opsluitings-aspecten. Het ging lang gelijk op totdat Tonnie een combi over het hoofd zag. Jos won en Jos is goed in vorm. Nico Rosink speelt vaak lange partijen, deze keer ook en tegen koploper Yuen Wong. Yuen won uiteindelijk nadat Nico de verrassende remise in het eindspel miste.

W.Buschers- F.Olthof 0-2

H.van der Zon- P. van Esch 1-1