De leeuwenmoed van Jos Moorman.

Het was een slagveld ,maar gelukkig alleen maar op de damborden.

Een schijf van Gerard Santen kwam op de tocht te staan en vervolgens liep Gerard in een vernietigende damcombinatie en dat werd gezien door tegenstander Jan Bosch. Kort na het begin van de partij had Dexter Oude Egberink al twee schijven kunnen winnen met een openings-combi, maar dat werd niet gezien. Wat later in de partij combineerde Dexter wel naar schijfwinst, maar in het vervolg liet hij zich toch nog de kaas van het brood eten door Willem Buschers. Gerrit Bosch speelde eigenlijk een knappe partij tegen Nico Rosink. Gerrit kreeg de kans op belangrijk voordeel maar dat werd niet gezien. Met de remise haven in zicht en onder tijdsdruk vergreep Gerrit zich in een vlaag van damblindheid aan de stand. Hij gaf pardoes zijn dam weg. Henk de Lange tegen Tonnie Keijzer was een taai onderonsje. Henk kreeg iets voordeel maar zoals verwacht werd de partij remise. Bart Venneker kwam een schijf achter tegen Loes Grooters , hij kreeg nog wel de kans om naar een remise stelling te combineren maar dat werd niet gezien. Yuen Wong tegen Michiel Hagreis ging gelijk op totdat Michiel koos voor een verkeerde voortzetting. Hij werd het slachtoffer van een nogal verrassende doorbraak. Jos Moorman vocht als een leeuw tegen een door de wol geverfde Johan Essink en wist een puntendeling af te dwingen.

G.Santen- J.Bosch 0-2

W.Buschers- D.Oude Egberink 2-0