Spectaculaire partijen.

Het waren weer spectaculaire partijen.

Henk de Lange deed verwoede pogingen om een schijf te winnen en lette even niet goed op. Tegenstander Gerard Santen had winnend kunnen combineren maar zag dat niet en vervolgens won Henk wel een schijf en de partij. Jos Moorman won van hans van der Zon door middel van een forcing die plotseling mogelijk was als een donderslag bij heldere hemel. De partij tussen Arie Hanegraaf en Peter van Esch was een prachtige inhoud rijke partij. Arie kreeg de kans om te winnen maar dat werd niet gezien en uiteindelijk ging de winst toch naar Peter. Willem Buschers kon winnend combineren tegen Fons ten Broeke maar verzuimde dat en vervolgens werd Willem zelf het slachtoffer van een dam combinatie en kreeg geen kans meer op herstel. Leo Springer besefte niet dat hij heel goed stond en speelde uiteindelijk remise tegen een duidelijk opgeluchte Gerrit Bosch. Dexter Oude Egberink liet de laatste rij consequent staan waardoor zijn voorste schijven onvoldoende ondersteuning kregen en Bart Venneker profiteerde maximaal. Nico Rosink en Michiel Hagreis speelden een lange partij en het werd een ware slijtageslag. In een moeilijk eindspel met ook nog weinig resterende tijd op de dam-klok miste Michiel Hagreis de winst en uiteindelijk werd het remise.

Voor de partijen klik op de link:

G.Santen- H. de Lange 0-2

J.Moorman- H. van der Zon 2-0