Nederlaag voor Borne

Het eerste team speelde een uitwedstrijd in Enschede.

EDC tegen de Bornse Dam Vereniging . Een echte streekderby en de wedstrijd werd dan ook gekenmerkt door een vriendschappelijke sfeer. Het werd een 9-7 nederlaag voor Borne maar eigenlijk kwam Borne daar nog goed mee weg. Keurige remises waren er voor Nico Rosink, Michiel Hagreis en Johan Essink. Gerrit Bosch won zijn partij met zijn geliefde klassieke spel. Jan Koerselman werd verrast door een combinatie en kwam een schijf achter, Hij stond verloren ,maar wist zich uiteindelijk nog terug te knokken naar een puntendeling. Ook Leo Springer stond verloren , maar door een paar onnauwkeurigheden van zijn tegenstander ontsnapte ook hij met een gelukkige remise. Nederlagen waren er voor Roelof Jan de Haan en Frank Eektimmerman. Door deze uitslag is EDC kampioen geworden in de eerste klasse A. Voor de analyses klik op de link: