Maan bij de damclub.

Met groot machtsvertoon plaatste Jan Koerselman zich ten koste van Fons ten Broeke voor de kwartfinale van de beker.

Hij deed dat via een fraaie damcombinatie. Voor de onderlinge speelde Jan Bosch tegen Yuen Wong. Een niets aan de hand stand maar Jan liep in een combi. Peter Behrens verkeert in een puike vorm. Hij won met een mooie doorbraak combi van Gerard Santen. Leo Springer had een mooie stand tegen Loes Grooters die geen colonnes meer had . Een colonne is een ruil-formatie. Leo Springer besliste het treffen met damgeven en een counter met damafname en een slag naar dam. Een gebrek aan wedstrijdritme leek Peter van Esch totaal niet te deren in zijn partij tegen Arie Hanegraaf. Peter profiteerde maximaal van een onevenwichtige schijven verdeling van zijn tegenstander. Henk de Lange miste een kansrijke voortzetting tegen Gerrit Bosch. Een aantal zetten later voerde Henk een zogenaamde “Maanslag” uit. Duizelingwekkend? Nee, er ging veel materiaal van het bord, maar het bleef gelijk en er werd al snel besloten tot een puntendeling. De topper tussen Nico Rosink en Michiel Hagreis was interessant en werd foutloos afgewerkt door beide matadoren. Remise derhalve.

Het provinciale team verloor met 8-4 van Twente’s Eerste. Nederlagen waren er voor Tonnie Keijzer en Fons ten Broeke. Remise speelden Hans van der Zon ,Jan Koerselman, Peter Behrens en teamcaptain Jos Moorman. Knap was de remise van Hans van der Zon tegen een sterke tegenstander.

Uitslag beker:

J.Koerselman- F. ten Broeke 2-0