Beren bij de damclub.

In de beker competitie hield Peter Behrens het lang vol maar verloor uiteindelijk wel van Tonnie Keijzer.

Jos Moorman liep in de Coup Royal en kwam op 1 schijf achterstand en verloor uiteindelijk. Maar Gerrit Bosch had de combi nog veel voordeliger kunnen uitvoeren met 3 schijven winst.

Yuen Wong combineerde zich door de stelling van een zich tot dan toe goed verdedigende Hans van der Zon.

In de onderlinge won Fons ten Broeke na een spannende partij uiteindelijk van Bart Venneker. Michiel Hagreis was wel heel snel klaar met zijn partij. Hij won met een klapper na een onvoorzichtig oploopje van Leo Springer. Henk de Lange stond verloren tegen Jan Bosch maar Jan zag “beren op de weg” en bood remise aan hetgeen gretig werd geaccepteerd. Willem Buschers moest hard vechten voor een punt tegen een goed spelende Arie Hanegraaf. Ayla Plat combineerde naar schijfwinst tegen Dexter Oude Egberink ,ze maakt een sprongetje op de ranglijst en belandt daarmee in de hogere regionen.

Op de zaterdag speelde het eerste team een uitwedstrijd tegen het sterke Oerterp Drachten. Er werd met 11-5 verloren Maar het team heeft zich toch kranig geweerd. Roelof Jan de Haan miste uiteindelijk de remise tegen een sterke tegenstander en Jan Koerselman wist het een topper nog knap lastig te maken maar verloor uiteindelijk wel, het was geestelijk voer voor bevlogen analytici. Ook invaller Fons ten Broeke toonde zijn dapperheid maar ging ook ten onder. Vlekkeloze remises waren er voor Michiel Hagreis en Frank Krijnen. Ook Leo Springer bereikte, zij het wat moeizaam, een puntendeling. Alleen Anton Jurg kon winnen ,maar dat werd niet gezien.

Uitslagen beker:

J.Moorman- G.Bosch 0-2