Napoleon en de Bornse Dam Vereniging.

Beker-schermutselingen bij de Bornse Dam Vereniging. Zelfs Napoleon kwam er aan te pas.

Loes Grooters speelde voor de beker tegen Peter van Esch. Peter liep in de coup Napoleon ,maar dat werd ook niet gezien door Loes en er ontstond een spannende strijd waarin Loes uiteindelijk het slachtoffer werd van een combinatie. Yuen Wong speelde ook voor de beker en moest gelijk tegen oude rot Leo Springer. Yuen had het vizier niet op scherp staan en verzuimde een paar keer de winst. Leo kon remise maken maar wachtte nog een zet en dat werd hem fataal. In de onderlinge bouwde Peter Behrens  aan een vesting van gewapend beton en Henk de Lange besefte dat er niks te halen viel en accepteerde het remise aanbod. Met geraffineerd spel onderstreepte Tonnie Keijzer zijn puike vorm en won van Bennie Vetketel. Nico Rosink en Michiel Hagreis gingen comfortabel naar de winst tegen respectievelijk Jos Moorman en Bart Venneker. Gelegenheids-treinreiziger Gerrit Bosch had het spoorboekje bij de hand en won binnen de beschikbare tijd van Willem Buschers.

Op de zaterdag reisde het Bornse team naar het idyllisch gelegen Hoogeveen. Het werd weer een moeizame exercitie maar wel weer een nipte 9-7 overwinning. Frank Krijnen werd het slachtoffer van een ingewikkelde combinatie. Door een vrije zet van zijn tegenstander kreeg Anton Jurg een verrassende en vervelende combinatie om de oren. Leo Springer sloeg toe toen zijn tegenstander wat al te frivool opstoomde naar het kerkhof veld. In een voort kabbelende rustige stand won Michiel Hagreis plotseling door middel van een lichte combi. In een prachtige partij vol complicaties was de fraaie winst voor Gertjan Kolsté. Een gedeelde koppositie voor Borne!

Uitslagen beker:

L.Grooters- P.van Esch 0-2