Dam-team start met zege.

Het landelijke team van de Bornse Dam Vereniging mocht thuis aantreden tegen Dokkum.

Het “thuisvoordeel” werd omgezet in een 11-5 overwinning maar feitelijk ging het allerminst van een leien dakje. Gerrit Bosch boekte een fraaie overwinning en de combinatieve winst van Anton Jurg was zeer fraai. Roelof Jan de Haan miste een prachtige  forcing met een lange aanloop naar de uiteindelijk mogelijke winst en hij moest vervolgens nog knokken om het punt binnen te halen. Frank Eektimmerman kwam laat binnen na de nodige file problemen en kwam plots totaal verloren te staan. Maar op de een of andere wonderbaarlijke manier “prutste” hij er toch nog een puntendeling uit. Leo Springer moest zich verdedigen en haalde nog remise in een verloren eindspel. Gertjan Kolsté had combinatief kunnen verliezen maar gelukkig werd dat niet gezien en het werd remise. Nico Rosink drong lang aan en won uiteindelijk in het eindspel . Zoals wel vaker speelde Michiel Hagreis een vrijwel onberispelijke partij en hij werd beloond met een degelijk punt. Een leuke team overwinning maar ondanks dat waren er dus de nodige kwetsbaarheden.