Strijd om sneldam-titels.

Een “bewogen” weekend bij de Bornse Dam Vereniging.

Op de vrijdagavond werd er gespeeld om het sneldam kampioenschap van de Bornse Dam Vereniging. Kampioen werd Yuen Wong, op de voet gevolgd door een verrassend goed voor de dag komende Jan Bosch. De B-groep werd gewonnen door Johan Essink en na een spannende strijd werd Gerard Santen tweede. Ondanks een sterk  gespeeld toernooi greep Loes Grooters net naast de prijzen.  De C-groep werd  zeer overtuigend gewonnen door Bart Venneker. Goede tweede werd Ayla Nur die daarmee beloond werd voor haar uitstekende wedstrijd mentaliteit.

Op de zaterdag werd een echte streekderby gespeeld , de team wedstrijd Borne-Enschede. Een spannende wedstrijd die zich kenmerkt door de altijd zeer gemoedelijke sfeer. Een door de wol geverfde Anton Jurg boekte een positionele overwinning en Gertjan Kolsté profiteerde maximaal van de tijdnood van zijn tegenstander, hij vlocht een verraderlijke combinatie in de stand. Maar er waren nederlagen voor Leo Springer , Jan Koerselman, Roelof Jan de Haan en Frank Krijnen. Een 12-8 nederlaag derhalve, maar toch een keurige vijfde plaats in de eindrangschikking.

AW+=PtWPSB
1 Yuen Wong(A) 7 52012 60100