Oogstrelende forcing van Gertjan Kolsté

Een bewogen weekend bij de Bornse Dam Vereniging.

Op de vrijdag pakte het provinciale team de winst en de koppositie. Winst voor Hans van der Zon en in een spannende slotfase pakte “doorzetter” Jan Koerselman de eindspel winst.

In de onderlinge probeerde Henk de Lange  zich taai overeind te houden tegen Yuen Wong maar zag een vervelend offertje over het hoofd. Fons ten Broeke proefde weer eens het zoet van de overwinning. En deed dat tegen Marinus Freriks. Willem Buschers bakte het behoorlijk bruin. Hij kreeg al snel  te maken met een “vertraagde Haarlemmer” , en  hij sloeg verkeerd! Bij de juiste slagkeuze blijft het gelijk door het dichtslaan van het combinatie-veld! Een mooi staaltje blufpoker van Leo Springer. Jan Bosch had heel fraai kunnen combineren tegen Peter van Esch maar dat werd niet gezien en het werd remise. Loes speelde haar taaie randspelletje tegen Nico Rosink maar ze liep in een verraderlijke damcombinatie.

Op de zaterdag speelde het landelijke team tegen Lelystad. Het verzuimde om een fraaie overwinning te boeken. Het werd 10-10 maar hier en daar werden er wat puntjes gemorst. Fraaie overwinningen waren er voor Gerrit Bosch, Frank Eektimmerman en Gertjan Kolsté . De laatstgenoemde deed dat via een fraaie en oogstrelende forcing.

L.Grooters- N.Rosink 0-2

M.Freriks- F. ten Broeke 0-2