Simultaan Yuen Wong

Yuen Wong is elfvoudig dam-kampioen van de Bornse Dam Vereniging.

Al op 6 jarige leeftijd werd hij lid, daarin gestimuleerd door twee oudere broers die  eveneens gezegend zijn met het nodige talent. Bij de start van het nieuwe seizoen geeft de kampioen een kloksimultaan en deze verliep uiterst succesvol. Yuen nam het op tegen 13 spelers, waaronder enkele gerenommeerde tegenstanders die al lang achter het bord zaten toen Yuen nog geboren moest worden. Alleen Michiel Hagreis ontpopte zich als reuzendoder, hij won van Yuen. Remises waren er voor Henk de Lange, Jos Moorman, Peter van Esch en Jan Bosch. Maar liefst acht partijen werden gewonnen door de simultaan speler. De einduitslag was 20-6 en dat is een knap resultaat. De Bornse Dam Vereniging stond ook dit jaar weer met een kraam op de Melbuuln dagen met  als doel het promoten van de edele damsport.