Sneldamtitel voor Yuen Wong.

Op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging werd gespeeld voor het jaarlijkse sneldamkampioenschap.

Er werd in één grote groep gespeeld om de prijzen in de A- B- en C categorie. De klok speelt daarbij een belangrijke rol. Wanneer men de maximale bedenktijd overschrijdt dan is het onherroepelijk verloren ongeacht de stand op het bord. Het overkwam Dexter Oude Egberink tegen Bart Venneker . Dexter had een gewonnen stand maar ging helaas “door de klok”. Bennie Vetketel en Tonnie Keijzer vergaten om de klok aan te zetten! Of deze extra verkregen bedenktijd nog een rol heeft gespeeld in het partijverloop is niet nader bekend. Hoewel Tonnie Keijzer niet in de prijzen viel , ontpopte hij zich als een behendige sneldammer. Op superieure wijze greep Yuen Wong de winst in de A categorie. De tweede plaats was voor Nico Rosink en Michiel Hagreis greep ondanks zijn ongeslagen status net naast de prijzen. Peter Behrens legde knap beslag op de eerste plaats in de B categorie en de tweede plaats was voor Jos Moorman. Ondanks een gebrek aan wedstrijdritme legde Ayla Nur knap beslag op de eerste plaats in de C categorie en de tweede plaats was voor Peter van Esch.