Goede prestatie van Michiel Hagreis.

Op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging stond de partij Yuen Wong tegen Michiel Hagreis op het programma.

Veelvoudig kampioen Yuen Wong wist het eigenlijk al van tevoren.  Tegenstander Michiel is een hele taaie en ook dit keer was dat zo. Met een klassiek –achtig spelletje wist hij Yuen , alweer, probleemloos op remise te houden. Hans van der Zon had een leuk avondje. Via een “Coup Philippe” kwam hij twee schijven voor en Jan Koerselman besefte al snel dat hij bezig was met een kansloze missie. Geheel volgens verwachting van haar tegenstander ging Ayla Nur er eens goed voor zitten, zo gretig als ze was omdat ze al een paar weken niet had kunnen dammen. Ayla  had schijfwinst kunnen forceren tegen Peter van Esch, maar ze deed dat niet op de juiste manier en Peter had nog een trucje achter de hand waardoor de partij remise werd. Loes Grooters zag kennelijk spoken , want geheel onnodig offerde zij een schijf en ze verwachtte dat zij die snel weer terug zou kunnen krijgen maar dat werd op pijnlijke wijze verhinderd en met een geruïneerde stand gaf ze Marinus Bosman de hand en staakte daarmee de strijd. Marinus Freriks overkwam eigenlijk hetzelfde tegen Bart Venneker. Ook hij offerde onnodig een schijf en kwam er daarna niet meer aan te pas.  Tonnie Keijzer wou een mooie partij spelen tegen Henk de Lange en was niet van plan om af te ruilen. Dit werd Tonnie fataal want zonder dat er ook maar één keer geruild werd  liep hij vast en moest een schijf offeren en  in het verdere verloop kreeg hij geen kans meer op herstel. En wéér kreeg Willem Buschers het voor mekaar om een knotsgekke maar wel zeer vermakelijke partij te spelen en ditmaal was dat tegen Dexter Oude Egberink. Willem kwam al snel een schijf voor , maar zijn positionele opbouw was niet optimaal en met een schijf voor stond Willem eigenlijk analytisch verloren! Beide spelers waren zich hier niet van bewust en na een lange strijd gingen de punten uiteindelijk toch naar Willem.

M.Bosman- L.Grooters 2-0

W.Buschers- D.Oude Egberink 2-0