Spektakelstuk tussen Bart en Willem.

Spektakel is onlosmakelijk verbonden met de clubavonden van de Bornse Dam Vereniging.

Er is altijd wel een partij die de show steelt en opvallend vaak is Willem Buschers er bij betrokken.  Ditmaal had de partij tussen Bart Venneker en Willem Buschers een hoge amusementswaarde. Er waren kansen over en weer , Bart Venneker miste eerst nog een schitterende combinatie, maar dat is geen schande voor een gewone sterveling, maar uiteindelijk ging hij toch met de winst strijken. Fons ten Broeke werd opgesloten door Tonnie Keijzer, die zijn kansen weliswaar niet optimaal benutte maar uiteindelijk toch overtuigend met beide punten naar huis ging mede doordat Fons de weg kwijt raakte , want door een meerslag finesse kwam Tonnie gratis op dam. Marinus Bosman en de op het laatst toch nog ingedeelde Jos Moorman verzorgden samen een foutloze voorstelling en het werd dan ook remise. Henk de Lange maakte dankbaar gebruik van de kans om het spel gecompliceerd te maken en vervolgens deed Hans van der Zon  een foutieve afruil en Henk brak door naar de damlijn en Hans gaf de pijp een Maarten. Jan Koerselman deed dit keer zijn naam eer aan want Jan koerste gedecideerd af op een duidelijke overwinning op Dexter Oude Egberink, die het eigenlijk aan het begin van de partij best nog wel aardig deed. Arie Hanegraaf schept er de laatste tijd duidelijk genoegen in om zijn partijen remise te spelen, want tegen Marinus Freriks leek het er toch duidelijk op dat Arie gewonnen stond, maar Arie drong niet verder aan en rookte de vredespijp.

M.Bosman- J, Moorman 1-1

W.Buschers- B.Venneker 0-2