Jelle Jepma wint.

Een druk weekend voor de Bornse Dam Vereniging.

Clubavond BDV

In de onderlinge competitie ging Willem Buschers al in de opening onderuit tegen Johan Essink die schijfwinst kon forceren. In een vlakke partij speelden Hans van der Zon en Henk de Lange een foutloze puntendeling. De partij tussen Bart Venneker en Jelle Jepma was er één met wisselende kansen. In het eindspel combineerde Jelle er lustig op los en won zijn partij. Nico Rosink en Peter van Esch gingen gelijk op totdat Peter zich vergaloppeerde. Hij liep in een combi. Michiel Hagreis kwam een schijf voor tegen Jan Bosch maar liet de partij toch nog remise lopen. In een zeer interessante en ingewikkelde partij won Yuen Wong van Tonnie Keijzer. Er was ook een huisdamtoernooi , de finale ging tussen Daniël en Thomas en werd na een barrage uiteindelijk gewonnen door Thomas. Op de zaterdag was er een team wedstrijd uit tegen Eye-t Webdesign. Gertjan Kolsté won al snel na een te optimistische centrumbezetting van zijn tegenstander. Nico Rosink dreigde met schijfwinst en won het eindspel overtuigend. Frank Krijnen had zijn dag niet en verloor. In een lastige middenspel positie raakte Michiel Hagreis het spoor bijster en verloor uiteindelijk. Anton Jurg stond beter maar uit eindelijk werd het toch remise en zo eindigde deze ontmoeting in een 8-8 gelijkspel.

M.Hagreis- J. Bosch 1-1

T.Keijzer- Y. Wong 0-2