Knappe remise voor Peter Behrens.

Een verrassing die het eigenlijk ook niet is.

Want Peter Behrens speelt de laatste tijd “de pannen van het dak” Hij speelde knap remise tegen oude rot en eindspelkenner Leo Springer. Yuen Wong won met een mooie combi met achterloop van Gerrit Bosch. In eerste instantie miste Henk de Lange tegen Jos Moorman de winst, maar na een herkansing kon hij uiteindelijk het eindspel tot winst voeren. Willem Buschers werd gevloerd door de bomzet en het was Michiel Hagreis die het lont aanstak. Jan Koerselman won royaal van een uit vorm zijnde Bart Venneker. Op merkwaardige wijze overleefde Gerard Santen twee schijven achterstand tegen Hans van der Zon. Een meerslag finesse was daar debet aan. In een lange partij bezweek Tonnie Keijzer uiteindelijk onder de druk die hem opgelegd  werd door Nico Rosink. Fons ten Broeke boog een verloren stand tegen Arie Hanegraaf om  in een overwinning. Op de zaterdag speelde het landelijke team tegen Lelystad. De einduitslag 8-8 was ronduit teleurstellend. Nico Rosink won weliswaar knap in een ingewikkelde “Partie Bonnard” en ook Michiel Hagreis won royaal , maar kopman Gertjan Kolsté verloor. Er leek geen vuiltje aan de lucht want Johan Essink stond op winst maar in een vlaag van kennelijke damblindheid vergreep hij zich aan de stand en verloor nog. Jan Koerselman had een  overmachts-eindspel en de winst was slechts een kwestie van tijd maar hij liet zich nog verrassen door een remise brengend tussenloopje.

J.Bosch- D.Oude Egberink 2-0

L.Springer-P.Behrens 1-1