Frisse en fruitige start onderlinge

Na een lange periode van corona perikelen en de vakantieperiode werd er fris en fruitig gestart met de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging.

Jan Bosch was niet opgewassen tegen de positionele superioriteit van Nico Rosink. Nico miste nog een doorbraakcombinatie maar dat maakte niet uit want hij stond toch al gewonnen. Henk de Lange forceerde schijfwinst tegen Bennie Vetketel maar hield er wel een ietwat dunne linkervleugel aan over. Henk mist een fraaie damcombinatie en miste daarna nog een paar keer de winst. Uiteindelijk wist Bennie op knappe wijze een geitenpaadje te vinden die uiteindelijk tot remise leidde. Een ietwat verlate binnenkomst van Arie Hanegraaf en Marinus Freriks leidde tot een onderonsje en dat werd gewonnen door Marinus. Bart Venneker zette zich schrap maar kon stoomwals Yuen Wong niet tot stoppen dwingen. Willem Buschers miste een winnende damcombinatie en ging zelf de bietenbrug op tegen een geduldig doorbouwende Hans van der Zon. Gerard Santen was niet opgewassen tegen de langjarige ervaring en het vernuft van Johan Essink en strekte zijn hand uit als teken van overgave. Dit ging keurig met een boks, geheel volgens de geldende corona regels. Na een lange en verbeten klassieke strijd besloten Michiel Hagreis en Gerrit Bosch uiteindelijk om de punten te delen. Gerrit Bosch meende dat hij winstkansen had laten liggen, maar na een grondige computer analyse bleek dat niet zo te zijn.

G.Santen- J.Essink  0-2

J.Bosch- N.Rosink 0-2