Nico Rosink naar de bekerfinale.

Na een lange pauze is het nieuwe seizoen bij de Bornse Dam Vereniging op gang gekomen.

Een halve finale voor de beker die vanwege de lock-down was uitgesteld werd alsnog gespeeld en deze ging tussen Loes Grooters en Nico Rosink. Loes kwam onder druk te staan maar had een taaie stand totdat zij het slachtoffer werd van een lichte combinatie en toen was er geen houden meer aan. Dexter Oude Egberink deed het aanvankelijk goed tegen Bart Venneker maar de grotere routine van Bart gaf uiteindelijk de doorslag. De verlate binnenkomst van Leo Springer belette hem niet om een prima partij te spelen tegen kampioen Yuen Wong. Na heel wat zweetdruppels  profiteerde Yuen  uiteindelijk maximaal van een inactieve randschijf van Leo. Peter Behrens kwam terug na een lange pauze van bijna een jaar maar daar was in de praktijk niks van te merken. Hij speelde een prima partij tegen subtopper Michiel Hagreis. De remise kwam in zicht maar toen Peter in het eindspel onnodig een schijf offerde ging de winst toch nog naar Michiel. Willem Buschers en Fons ten Broeke hielden mekaar keurig in evenwicht.

D.Oude Egberink- B.Venneker 0-2

W.Buschers- F. ten Broeke 1-1