Succesvol optreden van Borns team.

Een bewogen weekend voor de Bornse Dam Vereniging.

Op gulle wijze schijven weggeven, het overkwam diverse spelers op een knotsgekke vrijdagavond. Arie Hanegraaf zag blijkbaar een ruil die het in werkelijkheid niet was en kwam pardoes twee schijven achter, en Bennie Vetketel was er als de kippen bij om het karwei af te maken. Willem Buschers was aan de winnende hand tegen Marinus Freriks maar in een vlaag van verstandsverbijstering gaf hij pardoes twee schijven weg. En vervolgens maakte Marinus Freriks het keurig af. Gerard Santen stond nota bene een schijf voor maar sloeg verkeerd waarna Bart Venneker naar de damlijn ging en won. Geen vuiltje aan de lucht voor Gerrit Bosch maar hij liet zich lelijk verrassen door Yuen Wong die een forcing in de stand had gevlochten.

Jelle Jepma maakt zienderogen de nodige vorderingen , hij kwam nog wel een schijf achter tegen Dexter Oude Egberink maar vocht zich terug in de wedstrijd en bekroonde dat met een damcombinatie. Henk de Lange tegen Michiel Hagreis was het toonbeeld van een volmaakt evenwicht en eensgezind besloten zij om de punten te delen. Voor Henk de Lange een veelvuldig terugkerend fenomeen, voorlopig is hij de absolute remise-koning van de club. Vergelijk het met een vleugellam oorlogsschip, weinig slagkracht maar te robuust om ten onder te gaan. Ja, Jos Moorman stond onder druk, maar keek iets te veel naar andere variantjes en liep in een twee om twee doorbraak en Jan Koerselman had daardoor beide punten voor het oprapen. Jan Bosch wachtte te lang met het doorlopen naar de damlijn en gaf Nico Rosink daarmee de gelegenheid om de partij in zijn voordeel te beslissen.  De haan van Tonnie Keijzer kraaide koning, hij won comfortabel van Fons ten Broeke. Het optreden van het landelijke team begint een succes verhaal te worden , er werd met 12-8 gewonnen van MTB Hoogeveen. Alweer een winstpartij van Frank Eektimmerman die de absolute topscorer  van het team is. Verder waren er nog winstpartijen voor Gerrit Bosch, Anton Jurg en Leo Springer.

J.Moorman- J.Koerselman 0-2

D.Oude Egberink- J.Jepma 0-2