Mooi resultaat voor Jelle Jepma.

Een combinatierijke avond bij de Bornse Dam Vereniging.

Bart Venneker boekte een snelle en soepele overwinning op Dexter Oude Egberink. Willem Buschers zette de deur wagenwijd open en Bennie Vetketel combineerde dankbaar naar dam. Fons ten Broeke poetste zijn blazoen wat op met een gedecideerde overwinning op Peter Behrens. Van Jelle Jepma gaan we nog meer horen. In een partij met wisselende kansen speelde hij knap remise tegen Marinus Freriks. Jan Koerselman kwam een verdediger te kort tegen Nico Rosink en het schijf verlies wat daaruit voortvloeide kwam hij niet meer te boven. Achterlopen is gevaarlijk maar Jos Moorman deed dat “gewoon” en hij werd verrast door Jan Bosch die een winnend tempo’tje achter de hand had.Gerard Santen had last van een onevenwichtige schijven verdeling , hij probeerde dat nog wel te repareren , maar dat was allemaal te duur en daardoor boekte Tonnie Keijzer een royale overwinning.

Het klapstuk van de avond kwam op naam van Michiel Hagreis en , hoe kan het ook anders, Loes Grooters. Zij kreeg zomaar de kans om Michiel te vloeren met een mooie damcombinatie maar dat werd niet gezien. Enkele zetten later kreeg Michiel de mogelijkheid om een vernietigende damcombinatie uit te voeren, maar ook dat werd niet gezien.” Het was niet mijn avond maar zulke partijen moet je ook zien te winnen” sprak Michiel na afloop. Michiel  realiseerde wel een schijfwinst en het macro-eindspel dat op het bord verscheen bezorgde de spelers nogal wat hoofdbrekens en Loes bezweek uiteindelijk onder de aanhoudende druk en dreiging. Een prachtige en gedenkwaardige partij derhalve.

D.Oude Egberink- B.Venneker 0-2

J.Bosch- J.Moorman 2-0