Mooi succes voor Dexter Oude Egberink.

.

Volop activiteiten bij de Bornse Dam Vereniging.

Een mooi succes voor Dexter Oude Egberink. Hij won fraai van Arie Hanegraaf. En wéér was het Loes Grooters die een bijzonder  fraaie partij afleverde. Maar daar zijn er altijd twee voor nodig. In dit geval was tegenstander Marinus Bosman volop bereid om daar aan mee te werken. In het partijverloop leek hij ook de overhand te krijgen maar uiteindelijk leidde het tot een puntendeling. In de partij van Gerrit Bosch tegen Jan Bosch (geen familie) leidden alle schermutselingen uiteindelijk tot een gelijkwaardige puntendeling. Henk de Lange en Gerard Santen gingen gelijk op totdat Henk een dreiging in de stand vlocht en ineens was het uit. Yuen Wong gaat gewoon door met zijn schrikbewind en ditmaal was Jos Moorman het slachtoffer. Peter Behrens combineerde fraai naar dam in zijn partij tegen Marinus Freriks. Tonnie Keijzer was te sterk voor Bennie Vetketel en Jan Koerselman hanteerde de halve hekstelling als perfect wapen tegen Bart Venneker. Ayla Nur stond op winst tegen Fons ten Broeke maar een minder sterke afwikkeling leidde nog tot een puntendeling. De langste partij van de avond kwam op naam van Michiel Hagreis en Nico Rosink. Het koortsachtig nadenken met weinig resterende bedenktijd leidde uiteindelijk tot een puntendeling.

Op de maandagavond speelde het tweede team een wedstrijd in het pittoreske Heino. Jelle Jepma verloor maar Henk de Lange boekte een snelle overwinning. Er volgden enkele puntendelingen, Bart Venneker kon er nog net een punt uitslepen en de eindstand 6-6 stemde toch tot tevredenheid. Een keurige derde plaats in de eindrangschikking. Op de zaterdag speelde het eerste team een thuiswedstrijd tegen Dokkum dat voornamelijk bestaat uit taaie en degelijke dammers. De opstelling van Borne was sterk en overtuigend. Overwinningen waren er voor Michiel Hagreis , Anton Jurg en Frank Eektimmerman en alleen Jan Koerselman moest in een nederlaag berusten. Een mooie 12-8 overwinning en een stabiele middenmootpositie op de ranglijst.

M.Bosman- L.Grooters 1-1

J.Bosch- G.Bosch 1-1