Prachtig resultaat voor Jelle Jepma.

De kwartfinale van het beker toernooi. Een belangrijk evenement bij de Bornse Dam Vereniging.

Leo Springer won al snel van Richard Vollenbroek. Jelle Jepma zorgde voor een grote verrassing door Bennie Vetketel probleemloos op remise te houden. En de reglementen bepalen nu dat Jelle zich geplaatst heeft voor de halve finale! Bij Jos Moorman en Hans van der Zon was het heel spannend. Zij speelden remise en voor een beslissing moest er ook nog een sneldam partij gespeeld worden en die eindigde ook in remise, waardoor Hans van der Zon zich geplaatst heeft. Nico Rosink zette de taaie Tonnie Keijzer flink onder druk en uiteindelijk moest een moegestreden Tonnie het hoofd buigen.

In de onderlinge was ook sprake van een prachtige strijd, een toeschouwer merkte enthousiast op dat hij ogen tekort kwam om alle mooie ontwikkelingen te volgen. Henk de Lange had weer eens een slechte dag , hij zag een dubbele dreiging te laat aankomen en Jan Bosch strafte dat genadeloos af. Bart Venneker won van Arie Hanegraaf maar gezegd moet worden dat dat niet geheel foutloos verliep maar dat is ook inherent aan de charme van het damspel. Loes Grooters en Jan Koerselman staan altijd garant voor mooie partijen en in hun onderlinge ontmoeting zorgden zij nu ook weer voor prachtige complicaties. Met positioneel sterk spel werd Loes vastgezet, maar mooi verliezen is ook een sieraad. Michiel Hagreis bouwde een sterke stand op tegen Gerard Santen, maar deze had met een werkelijk prachtige combinatie een remise-achtig eindspel op het bord kunnen brengen maar dit werd door beide spelers niet gezien, en een superieure Michiel kon weer twee punten op zijn conto bijschrijven. Peter van Esch kon al snel en ook twee keer naar de winst combineren met verrassende combinaties maar dat werd niet gezien. In het latere verloop werd het nog heel spannend maar Fons ten Broeke kon het uiteindelijk toch niet meer bijbenen. Gerrit Bosch is bezig met een imponerende successen reeks, hij ging lang gelijk op met kampioen Yuen Wong maar op het laatst ging het toch nog verkeerd voor Gerrit.

Uitslagen beker:

T.Keijzer- N.Rosink 0-2