Categories: Nieuws

Het geduld van Tonnie Keijzer.

Weer volop enthousiasme en saamhorigheid op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging.

Nico Rosink miste een fraaie forcing waarmee hij op voorsprong had kunnen komen maar hij  had  het nodige geduld om het bolwerk van   Marinus Bosman langzaam maar zeker te slopen. Het is er op of er onder met de prestaties van Bart Venneker. Acht nederlagen en acht overwinningen en merkwaardig genoeg geen enkele remise. Ditmaal verloor hij van Gerard Santen. Yuen Wong boekte alweer een snelle overwinning en ditmaal was Peter van Esch het slachtoffer. Arie Hanegraaf won overtuigend van Marinus Freriks en hetzelfde deed Fons ten Broeke met Willem Buschers. Ook Richard Vollenbroek is goed bezig, hij won van Dexter Oude Egberink. De opmars van Gerrit Bosch lijkt voorlopig gestuit. Hij ondervindt de nodige weerstand in de hogere regionen en verloor van Michiel Hagreis. Jan Bosch rammelde nadrukkelijk op de poort van Jan Koerselman maar uiteindelijk werd het toch “gewoon” remise. Jos  Moorman zorgde voor vuurwerk tegen Bennie Vetketel en won onbedreigd maar hij had achteraf bezien nog veel vernietigender kunnen uithalen.

Leo Springer speelde zijn zetten in een vlot tempo, maar Tonnie Keijzer probeerde die cadans te verstoren en trapte nadrukkelijk op de rem en daarmee had hij succes. Henk de Lange speelde een goede opening maar zag zijn voorddeel langzaam verwateren en kreeg wat last van een achtergebleven schijf. Na een onnauwkeurigheid van Henk kreeg Loes Grooters plotseling een winstkans via een klassieke vastloper op termijn, maar dat werd niet gezien. Het werd een marathon partij. Loes koos voor een mindere voortzetting en Henk kreeg winstkansen in het eindspel. De lastige remise die er nog in zat werd door Loes niet meer gevonden. Een nederlaag met een zonnig randje want Loes blinkt dit seizoen uit in het spelen van fraaie en oogstrelende partijen. Het landelijke team van de Bornse Damvereniging bestaat uit zeer ervaren spelers en ze speelden een uitwedstrijd in Hoogeveen waar het reserve team beschikt over een aantal talentvolle jeugdspelers aangevuld met een aantal routiniers. Die jeugd deed nadrukkelijk van zich spreken , volledig beduusd moest het Bornse team de terugreis aanvaarden met een 12-8 nederlaag in de tas. Frank Krijnen was de enige die een overwinning wist te realiseren.

M.Bosman- N.Rosink 0-2

L.Grooters- H. de Lange 0-2