Glansrol voor Loes Grooters

Er was weer genoeg te beleven bij de Bornse Dam Vereniging.

Ayla Nur benutte de kansen goed want Dexter Oude Egberink werd  al snel geconfronteerd met schijven verlies. Arie Hanegraaf is goed in vorm en Fons ten Broeke werd al snel op hardhandige wijze van het bord gezet. Enigzins beteuterd keek hij het nog wel even aan maar tegen overmacht valt niet te vechten. Yuen Wong won  snel, en ditmaal was Richard Vollenbroek het slachtoffer, door een fraaie combinatie werd hij op een onoverbrugbare achterstand gezet. Willem Buschers combineerde zich richting damlijn en Bennie vetketel kwam er niet meer aan te pas. Jan Bosch en Michiel Hagreis zijn geroutineerde spelers en ze konden mekaar niet verrassen en dus werd het remise. Gerard Santen leverde een puike prestatie door Leo Springer op remise te houden. Gerard is nogal bescheiden en na afloop zei hij dat het gewoon zo ging omdat zijn tegenstander niet in beste vorm zou zijn! Tonnie Keijzer trok maximaal profijt van zijn inhaal bekerwedstrijd. Hij vloerde tegenstander Jan Koerselman. Het provinciale team speelde een onvervalste streekderby tegen Almelo. Henk de Lange verloor al snel van Anton Jurg. Henk deed wel zijn zetcontrole maar toch zag hij een verraderlijke damcombinatie over het hoofd. Jos Moorman en Marinus Bosman wonnen hun partijen. Peter Behrens speelde remise maar ook Hans van der Zon verloor zijn partij en alles kwam nu op de laatste partij aan. Loes Grooters speelde tegen een sterke en geroutineerde tegenstander. De partij mondde uit in een langdurige slijtageslag. De bedenktijd van beide spelers was inmiddels behoorlijk geslonken en een spannend eindspel moest de beslissing brengen. Tot het einde toe werd Loes getest en zij doorstond dat glansrijk. Een dik verdiende remise was haar beloning en daarmee eindigde deze teamwedstrijd in een 6-6 einduitslag waar beide teams achteraf prima mee konden leven.

De uitslagen:

D.Oude Egberink- A,Nur 0-2

L.Springer- G.Santen 1-1

1. ten Broeke- A.Hanegraaf 0-2

M.Hagreis- J.Bosch 1-1

Y.Wong- R.Vollenbroek 2-0

W.Buschers- B.Vetketel 2-0

J.Koerselman- T.Keijzer 0-2

Add a Comment

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen