Grote overwinning voor landelijk dam-team

Het landelijke team van de Bornse Dam Vereniging startte de competitie met een thuiswedstrijd tegen Oosterveen.

Eigenlijk ging het al vanaf het begin van een leien dakje. Mooie overwinningen voor Rosink, van Hofwegen, Essink, Eektimmerman en Leo Springer die op slimme wijze zijn kansen afwachtte. Gertjan Kolsté miste nog een fraaie winst. Bij Tonnie Keijzer was er niets aan de hand maar plotseling vergreep hij zich aan de stand. Al met al  toch een dikke 14-6 overwinning. Op de vrijdagavond werd er voor de onderlinge gespeeld. Arie Hanegraaf haalde al snel een dikke dam tegen Willem Buschers die zo al heel snel tegen zijn zin de strijd moest staken. Yuen Wong bracht al snel een onafwendbare dreiging in de stand , er zat zoveel gif in de stand en daarom was Marinus Bosman  wel zo verstandig om de strijd dan maar gelijk te staken. Jos Moorman combineerde tegen Fons ten Broeke en ondanks een flinke achterstand en onder het motto opgeven kan altijd nog  ploeterde Fons nog een tijdje door.  Ayla Nur verdedigde zich kranig maar de grote eindspel kennis van Leo Springer gaf uiteindelijk de doorslag. Gerard Santen verschalkte een schijfje tegen Marinus Freriks en die kwam deze tegenslag niet meer te boven. Peter Behrens en Peter van Esch speelden een schitterende partij. Al vroeg in de partij had van Esch de partij kunnen beslissen met een prachtige combinatie maar dat werd niet gezien. Uiteindelijk besloten de heren om de punten maar te delen. Nico Rosink tegen Henk de Lange werd een langdurige exercitie. Nico had het beste van het spel maar uiteindelijk werd het toch remise.

M.Bosman- Y.Wong 0-2

L.Springer- A.Nur 2-0

H.de Lange- N.Rosink 1-1

J.Moorman- F. ten Broeke 2-0