De prooi van Michiel Hagreis

club2109

Een “volle bak” bij de Bornse Dam Vereniging.

Het was een levendige en goed bezochte clubavond bij de Bornse Dam Vereniging.

Na een periode van afwezigheid was er sprake van een sterke rentree van Richard Vollenbroek. Hij won overtuigend van Jelle Jepma. Yuen Wong won al snel van Henk de Lange die duidelijk zijn dag niet had. Henk had wel de afruil gezien die zijn tegenstander kon nemen maar niet het schijfverlies dat daarna het onvermijdelijke gevolg was. Na een achterloop van Leo Springer maakte Nico Rosink gebruik van meerslag om op te rukken naar de damlijn. De uiterst verrassende manoeuvre was zelfs teveel voor oude rot Leo Springer die er verder niet meer aan te pas kwam. Loes Grooters kwam in een opsluiting terecht en zij offerde een schijf hoewel dat strikt genomen nog niet noodzakelijk was . Michiel Hagreis had beet en liet zijn prooi niet meer ontsnappen.

In een prachtige partij met wisselende kansen tussen Ayla Nur en Gerard Santen was het routinier Gerard die uiteindelijk aan het langste eind trok. Bennie Vetketel kwam een schijf voor tegen Bart Venneker die vervolgens nog een paar kansen kreeg om sterk te counteren, maar dat werd niet gezien en de overwinning ging derhalve naar Bennie. Door een meerslagfinesse kwam Willem Buschers een schijf voor tegen Marinus Freriks , die vervolgen een paar kansjes op een punt niet benutte en moest berusten in een nederlaag. Peter Behrens verweerde zich kranig tegen de gerenommeerde Jan Bosch, maar in een dunne stand trok Jan met een hekstellings opbouw uiteindelijk aan het langste eind. Eigenlijk is Arie Hanegraaf een ongelofelijke goedzak met verborgen kwaliteiten. Ogenschijnlijk met speels gemak bracht hij een superieure stelling op het bord tegen een zwoegende Jos Moorman. De stand bood nog volop perspectief maar Arie streek met de hand over zijn hart en stelde remise voor en dat voorstel werd door Jos met beide handen aangepakt.

De uitslagen.

D.Oude Egberink- F. ten Broeke 0-2