Een "wisselvallig" dam avondje,

Een avondje dammen met wisselende kansen in menige partij.

Een randschijf in de partij tussen Yuen Wong en Hans van der Zon bezorgde laatstgenoemde de nodige hoofdbrekens. Via een gewiekste slagenwisseling kwam Yuen een schijf voor en overtuigend besliste hij de partij in zijn voordeel. Ayla Nur kreeg maar liefst drie keer de kans om toe te slaan met een combinatie maar ze zag het niet en vervolgens maakte ze zelf een behoorlijke fout. Willem zat hoorbaar te tellen maar zag de winnende combinatie niet. Een partij van de gemiste kansen en omdat beide spelers weigerden om de trekker over te halen eindigde de partij in een vreedzame remise. Bij Marinus Bosman en Arie Hanegraaf ging het eigenlijk ook ongeveer zo. Marinus vlocht een fraaie verrassing in de stand en kwam gewonnen te staan, maar hij trapte daarna in een doorbraakcombinatie en Arie had de winst voor het oprapen. Maar Arie was weer eens veel te lief voor zijn tegenstander en liet het remise lopen. Geheel conform zijn vriendelijke uitstraling zouden we Arie gerust met een, overigens misschien wat minder fraaie Engelse kreet, tot “ Mister love and peace” uit kunnen roepen. Tonnie Keijzer leek al weer geheel hersteld te zijn van een onlangs opgelopen averij en won overtuigend van een ploeterende Jos Moorman. Michiel Hagreis speelde zeer sterk en weloverwogen tegen Henk de Lange, die zijn stand op ontluisterende wijze vast zag lopen. In de zeer interessante en gedurfd gespeelde partij tussen Gerard Santen en Marinus Freriks waren er voor beiden kansen om te winnen maar de partij leek uiteindelijk remise te lopen. Maar in het eindspel verzuimde Marinus het om een schijf te offeren waar hij eigenlijk niets aan had en werd door het combineren daarop uiteindelijk toch nog het slachtoffer. Loes Grooters won haar partij tegen Fons ten Broeke overtuigend en staat met nog 1 ronde te gaan eerste in de B groep, maar Jos Moorman en Arie Hanegraaf zitten haar op de hielen. Voor meer informatie kijk op www.bornsedamvereniging.nl

L.Grooters- F.ten Broeke 2-0

A.Hanegraaf- M.Bosman 1-1