Henk Jansen is het dammen nog niet verleerd

Het was weer een opwindend avondje bij de Bornse Dam Vereniging. Na een lange afwezigheid liet Henk Jansen zien dat hij het dammen nog niet verleerd is.

Hij heeft een interessante en ondernemende speelstijl en tegenstander Willem Buschers was volop bereid om daar in mee te gaan. Naarmate de partij vorderde was het aan de blik van Willem te zien dat hij er zich van bewust was dat hij volledig vast zou lopen. En dat gebeurde dan ook prompt en daarmee boekte Henk Jansen een fraaie overwinning. Henk de Lange vlocht een ietwat verrassende combinatie in de stand en Jos Moorman werd daar het slachtoffer van en hij besloot om dan maar gelijk de kansloze strijd te staken. Arie Hanegraaf trok zijn trukendoos nog maar eens open en combineerde verrassend naar de damlijn en Peter Behrens had daar geen passend antwoord op. Ayla Nur hield het lang vol tegen lijstaanvoerder Yuen Wong , maar het positionele vernuft van Wong werd haar uiteindelijk te machtig.

Gerard Santen werd lelijk verrast door het combinatieve vermogen van Nico Rosink en moest al snel de ongelijke strijd staken. Bennie Vetketel was te sterk voor Bertus Noppers en Leo Springer won overtuigend van Marinus Freriks. Hans van der Zon kwam straal gewonnen te staan tegen Bart Venneker maar maakte nog een ernstige fout waardoor het toch nog remise werd. Dexter Oude Egberink ging er eens goed voor zitten , geduldig en weloverwogen speelde hij zijn zetten en werd daarvoor beloond met een fraaie remise tegen de ervaren en door de wol geverfde Loes Grooters.

B.Vetketel- B.Noppers 2-0

W.Buschers- H.Jansen 0-2