Geruisloze winst voor Fons ten Broeke

Geen beker succes voor de dammers van de Bornse Dam Vereniging. Peter Behrens ,Jos Moorman en Tonnie Keijzer weerden zich knap.

Ze speelden remise tegen de sterke tegenstanders uit Hengelo, maar Loes Grooters verloor haar partij en daarmee was het beker avontuur voorbij. Voor de halve finale persoonlijke beker speelden Yuen Wong en Jan Koerselman. Yuen zette zijn partij gedurfd op en kwam met een schitterende combinatie die de stelling van zijn tegenstander compleet ruïneerde en Jan staakte de uitzichtloze strijd. Voor de onderlinge won Marinus Freriks snel en comfortabel van Dexter Oude Egberink. Michiel Hagreis was te sterk voor Arie Hanegraaf, een fraaie redding die er wel degelijk in zat werd door Arie niet gezien. Bertus Noppers was gestegen op de ranglijst en moest nu tegen de gedoodverfde nummer twee Nico Rosink en dat was duidelijk teveel van het goede voor Bertus.

Ayla Nur blies de stelling van Bart Venneker op met een splijtende combinatie en won overtuigend. Fons ten Broeke is echt zo’n speler die tijdens zijn partij geruisloos aanwezig is. Pas na de partij laat hij van zich horen, en ditmaal kon hij melden dat hij van Willem Buschers had gewonnen. Met een doorbraak- combinatie kreeg hij zijn tegenstander op de knieën. In de wandelgangen werd al gefluisterd dat Jan Bosch en Henk de Lange hun zoveelste onderlinge partij wel weer remise zouden spelen. Ondanks verwoede pogingen van beide spelers om deze voorspelling niet uit te laten komen werd het inderdaad toch weer remise.

M.Hagreis- A.Hanegraaf 2-0

J.Bosch-H. de Lange 1-1