Dam-team deed zichzelf tekort

Spannende partijen op de vrijdagavond bij de Bornse Dam Vereniging.

Jan Bosch miste de winst tegen de doorgaans toch taai spelende Tonnie Keijzer en het werd uiteindelijk remise. Richard Vollenbroek won van een doorgaans (te) snel spelende Dexter Oude Egberink. Een prachtige inhoud rijke partij speelden Fons ten Broeke en Ayla Nur. Ze verloor uiteindelijk , ze kon de schijven op haar linkervleugel niet meer actief bij het spel betrekken. Maar ja ,het was allemaal heel ingewikkeld deze keer, en dat is toch ook de charme van het damspel. Iedere partij is weer uniek en het zijn soms echte hersenkrakers. Bertus Noppers bevestigde zijn goede vorm door remise te spelen tegen een vaak degelijk spelende Loes Grooters. In een dunne stand leek er geen vuiltje aan de lucht voor Michiel Hagreis, maar hij maakt een foutje in de opbouw en dat werd genadeloos afgestraft door Nico Rosink.

Er werd ook nog een team wedstrijd gespeeld tussen Borne en Twente’s Eerste uit Hengelo. Borne kreeg de rol van underdog toebedeeld maar het beet venijnig van zich af.  Henk Jansen en Jos Moorman verloren weliswaar ,maar winst was er voor Marinus Bosman, die een lichte combinatie verzilverde. Henk de Lange won verrassend van een sterke maar teveel op winst beluste tegenstander. Het te veel op winst gefocust zijn vertroebelt de blik , men heeft dan te weinig oog voor de mogelijkheden van de tegenstander. Peter Behrens speelde remise maar had zijn partij kunnen winnen. Hans van der Zon meende onterecht dat zijn tegenstander in het eindspel altijd een schijf van hem kon afpakken een gaf een gewonnen stand remise. Het werd een 6-6 gelijkspel en daarmee deed Borne zichzelf tekort. Men had de tegenstander op de knieën , maar men liet het aangeschoten wild alsnog ontsnappen.

De uitslagen van de onderlinge:

L.Grooters- B,Noppers 1-1

W.Buschers- L.Springer 0-2