Gelijkspel voor landelijk team

club

Clubavond BDV

Een gezellige drukte op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging.

Bertus Noppers haalde weer eens een kunststukje uit door in een verloren positie toch weer met een van zijn befaamde combinaties te komen. Tegenstander  Henk Jansen moest genoegen nemen met remise. Marinus Freriks won zijn partij tegen Dexter Oude Egberink die ijverig bezig is met zijn leerproces. Ayla Nur speelde knap remise tegen de door de wol geverfde Jan Koerselman. Bennie Vetketel wist de schermutselingen met zijn buurman Gerard Santen in zijn voordeel te beslechten. Het zonnetje schijnt weer voor Hans van der Zon ,hij won van Peter Behrens die teveel last kreeg van een geblokkeerde linker vleugel. Loes Grooters nam een dure doorbraak tegen Tonnie Keijzer , maar ze moest nog de nodige klippen omzeilen om uiteindelijk de remisehaven te bereiken. Er was nog een misverstand over de tijdsindeling maar dat werd door beide spelers vriendschappelijk en met wederzijds respect opgelost. Leo Springer had behoorlijk wat terrein-nadeel tegen Michiel Hagreis en dat werd hem uiteindelijk fataal.

Yuen Wong tegen Nico Rosink mondde uit in een ware slijtageslag waarin beide heren ook nog onder een constante tijdsdruk moesten opereren. In het eindspel offerde Nico volkomen onnodig een schijf en in het lange eindspel kreeg hij niet meer de mogelijkheid om remise te maken, en langzaam maar zeker trok Yuen aan het langste eind. Op de zaterdag moest het landelijke team aantreden tegen de reserves van Heerenveen. Het Bornse team was de favoriet maar die wetenschap drukte blijkbaar als een loden last op de spelers. Leo Springer verzuimde twee keer de winst en Frank Eektimmerman ontsnapte aan een nederlaag en men moest zich tevreden stellen met een 10-10  gelijkspel. “Wat een ellende” verzuchtte een van de spelers na afloop, maar zo erg is het allemaal niet. Na twee wedstrijden is het team immers toch nog ongeslagen. Als het geen hoogvlieger wordt dan kan het nog wel een stabiele factor worden. De kwaliteiten daarvoor zijn ruimschoots aanwezig.

B.Vetketel- G.Santen 2-0

M.Bosman-A.Hanegraaf 2-0