Yuen Wong weer dam-kampioen!

Er viel een belangrijke beslissing op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging.

Een onevenwichtige schijven verdeling op het bord van Henk Jansen werd door Yuen Wong knap afgestraft. Hij rondde het af met een fraaie damcombinatie en daarmee werd hij voor de zevende keer op rij damkampioen van de Bornse Dam Vereniging. Het ondernemende spel van Willem Buschers werkt aanstekelijk. Ook Ayla Nur en Gerard Santen waagden zich aan een dubbele opsluiting. Ayla had al weer een engeltje op haar schouder zitten want Gerard had op fraaie wijze de winst kunnen forceren maar liet dat na . in een gelijkwaardige stelling vergiste Gerard zich deerlijk, hij gaf zomaar twee schijven cadeau en Ayla kon beide punten incassseren. Dat de weelde van een lang weekend niet altijd bevorderlijk hoeft te zijn voor de damprestaties dat ondervond Jan Bosch op pijnlijke wijze. Al snel in de opening maakte hij een verkeerde slagkeuze en omdat hij daarbij twee schijven achter zou komen  was hij zo wijs om de ongelijke strijd te staken, en daarmee kwam Henk de Lange goedkoop aan de punten.

Bennie Vetketel voerde een gewonnen eindspel bekwaam tot winst en dat ging ten koste van Marinus Freriks. Loes Grooters combineerde sluw naar dam , ze had wel gezien dat tegenstander Marinus Bosman ook op dam kwam , maar ze kon deze onmiddellijk weer afnemen. Ook Marinus nam de vijandelijke dam af maar liep daarmee wel de nodige averij op. Loes had kunnen winnen met een schitterende rondslag, maar liet dat na. Op een andere manier maakte zij het een paar zetten  later keurig af . Nico Rosink wist zijn tweede plaats nog wat extra glans te geven middels een fraaie overwinning op oude rot Leo Springer. Fons ten Broeke won royaal van Bertus Noppers en op knappe wijze zette Peter van Esch Jan Koerselman onder druk. Een oude dam-wet zegt dat een speler die onder druk blijft staan meestal wel een foutje maakt, en zo ging het ditmaal ook en Peter Van Esch ging met de overwinning aan de haal.

J.Bosch- H.de Lange 0-2

M.Bosman- L.Grooters 0-2