Ruis op de lijn voor Jan Bosch

Louter overwinningen in de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging.

Het bezit van een dam  is een weelde, echter alleen maar wanneer men de kunst verstaat om daarmee behendig over het bord te manoeuvreren. Ondanks zijn  derde plaats op de ranglijst kwam er toch wat ruis op de lijn bij Jan Bosch. Al in het begin van de partij vergiste hij zich deerlijk en oude rot Leo Springer profiteerde maximaal. Ayla Nur speelde aanvankelijk zeer goed en kwam straal gewonnen te staan tegen Henk Jansen , maar daarna gaf zij het helemaal weg en verloor zelfs nog.  Michiel Hagreis kwam goedkoop aan de punten tegen Jan Koerselman die zijn dag niet had en in een simpele twee om drie liep. Willem Buschers is dol op opsluitingen en wilde a-positionele  voortzettingen , maar is dan kwetsbaar voor combinaties en vast-lopers. Zijn partij was weer een lust voor het oog maar Gerard Santen buitte dat positioneel uit en won probleemloos.

Loes Grooters en Arie Hanegraaf speelden, na al die jaren ongeveer hetzelfde speelniveau gehad te hebben ,hun zoveelste onder onsje en ditmaal kwam Loes als sterkste boven drijven. Bertus Noppers combineerde naar de winst tegen Richard Vollenbroek en Fons ten Broeke was te sterk voor Marinus Freriks. Jos Moorman verliest nog wel eens punten door het combinatieve aspect van de damsport. Tegen Nico Rosink kreeg hij al snel een damcombinatie naar de oren. Henk de Lange kon een hele tijd mee met het spel van lijstaanvoerder Yuen Wong , maar Yuen weet het  bijna altijd zo in te richten dat men moeilijke beslissingen moet nemen en uiteindelijk won hij op fraaie wijze. Op de zaterdag speelde het Bornse beker viertal een nationaal toernooi waarin na een serie van drie op knock-out basis beslist wordt en die dreun kreeg het team eigenlijk al in de eerste wedstrijd te verwerken, want die werd met 7-1 verloren. De tweede en derde wedstrijd werd nog wel gelijk gespeeld ,  maar men is uitgeschakeld .  Alleen Yuen Wong was een gunstige uitzondering ,hij haalde een heel behoorlijk niveau.

N.Rosink- J.Moorman 2-0

H.Jansen- A.Nur 2-0