Leo Springer damt als een jonge hond

Het was weer een heel vermakelijk avondje bij de Bornse Dam Vereniging.

Ayla Nur had geen kind aan Fons ten Broeke, die al snel in een hielslag combinatie liep. Ayla kwam 3 schijven voor en Fons probeerde het nog wel , maar zag uiteindelijk in dat het hopeloos was. Marinus Bosman deed het aanvankelijk best wel aardig tegen Nico Rosink, maar de geladen positie en latente dreiging werd hem uiteindelijk teveel. Oude rot Leo Springer vloog er weer als een jonge hond in tegen Yuen Wong. Een wat al te optimistische zet werd door Yuen beantwoord met een dubbele dreiging en Leo kwam een schijf achter en verloor. Willem Buschers was te sterk voor Marinus Freriks en Henk Jansen boekte zijn derde zege op rij en dat ging ten koste van Bertus Noppers.

Hans van der Zon hanteerde weer eens een taaie speelstijl maar werd het slachtoffer van een dubbele dreiging en Michiel Hagreis incasseerde dankbaar beide punten, en blijft in de race voor de toch wel eervolle derde plaats. Deze mogelijkheid werd ook nadrukkelijk genoemd door Jan Bosch die ook kandidaat is voor deze positie, maar vanwege een oneven aantal geen partij had, maar in het huidige systeem wordt hij daarvoor ruimhartig gecompenseerd. In de partij tussen Loes Grooters en Gerard Santen was er wat onduidelijkheid over de uitvoering van een gespeelde  zet. Het gaf aanleiding tot wat hilariteit , maar dan toch ook wel met een serieuze ondertoon. Na een korte discussie werd het vriendschappelijk opgelost en al snel werd besloten om de punten te delen, waarna er naar harte lust geanalyseerd werd. De derde kandidaat voor het bereiken van de derde positie is Henk de Lange. Deze reageerde nogal laconiek toen deze mogelijkheid geopperd werd. In de praktijk haalde Henk alles uit de kast om van Jos Moorman te winnen. Het werd een lange partij waarin Jos lang uitzicht had op een puntendeling, maar een eindspel foutje deed hem de das om. Na lang zwoegen wist Henk het eindspel te winnen, maar dat gebeurde pas nadat hij de derde dam had gehaald.

N.Rosink- M.Bosman 2-0

Y. Wong- L.Springer 2-0