Yuen Wong winnaar beker-finale

Op de clubavond van de Bornse Dam Vereniging werd de bekerfinale gespeeld.

Leo Springer had al aan remise genoeg om de beker te winnen omdat hij lager geplaatst is dan zijn tegenstander Yuen Wong. Maar Leo speelde heel ondernemend , hij plaatste een dubieuze voorpost die na een aantal zetten door Yuen werd opgepeuzeld en daarna kwam Leo er niet meer aan te pas. Yuen gaat voor de dubbel want ook voor het algemeen kampioenschap gaat hij fier aan kop. Wat betreft de digitale revolutie heeft Borne een vooraanstaande positie ingenomen. Liefst 8 van de 11 partijen weden semi-live gespeeld , en dat  betekent dat de partijen via het internet live te volgen zijn. Richard Vollenbroek is een oude rot, en dat ondervond een nog niet bepaald door de wol geverfde Bart Venneker, die door Richard op bekwame wijze werd vast gezet. Bennie Vetketel is aardig in vorm, hij won royaal van Fons ten Broeke. Ayla Nur kwam deze keer niet toe aan haar vertrouwde centrumspel en dat werd haar fataal. Ze werd door Hans van der Zon tegen en over de rand geduwd.

Peter van Esch was niet bestand tegen het sterke centrumspel van Michiel Hagreis, een plotselinge kans op herstel werd door hem niet benut. Loes Grooters en Willem Buschers speelden een gelijkwaardige partij en het werd dan ook een puntendeling. Een gezellig praatje tijdens de partij hoort er voor hun ook bij, zozeer zelfs dat menigeen dan denkt dat de partij al afgelopen is. Ook het tussentijds analyseren terwijl de partij nog bezig is, dat is een bekend en vrijwel uniek Borns fenomeen. De comeback van Henk Jansen begint flinke vormen aan te nemen. De door lichamelijk ongemak noodzakelijk geworden pauze heeft er voor gezorgd dat hij weer fris en fruitig achter het dambord zit en schijnbaar achteloos schoof hij dit keer Gerard Santen pardoes van het bord.

J.Bosch-N.Rosink 1-1

M.Bosman-J.Moorman 1-1