Yuen Wong pakt kop-positie op pure klasse

In de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging werd weer volop gestreden voor de winst.

Nico Rosink staat al bijna het hele seizoen op de eerste plaats , maar de laatste tijd wordt er nadrukkelijk aan zijn stoelpoten gezaagd. Regerend kampioen Yuen Wong moest aantreden tegen Michiel Hagreis en die moest spitsroeden lopen. Michiel dacht het dreigende gevaar nog te keren met een fraaie doorbraak actie, maar door een geraffineerde dreiging moest hij teveel schijven offeren en zijn dam werd uiteindelijk onschadelijk gemaakt. Daarmee nam Wong de koppositie over van  Nico Rosink die zelf afwezig was. Ayla Nur en Arie Hanegraaf verlieten de gebaande paden en maakten er met al hun creativiteit een prachtige partij van. Ayla kwam op winst te staan maar maakte daar geen gebruik van ,maar het was ook zo bizar en ingewikkeld dat alleen het computer programma na afloop uitsluitsel kon geven. Vervolgens was er een winstkans voor Hanegraaf maar deze werd ook gemist. Uiteindelijk wist Ayla de partij op combinatieve wijze in haar voordeel te beslissen.

Hans van der Zon en Henk de Lange speelden een gestroomlijnde standaard partij en de puntendeling die daaruit voortkwam was dan ook geheel volgens verwachting.  Gerard Santen kwam een schijf voor tegen Bertus Noppers, die nog wel met een van zijn befaamde zetjes kwam maar daarmee kon hij het tij niet meer keren. Willem Buschers werd positioneel wel enigszins te kijk gezet door Marinus Bosman die daardoor ook een schijf voor kwam maar wel wat slordig was in de afwerking. Het remise gaatje werd door Willem echter niet meer gevonden. Nou moet gezegd worden dat Willem wel afgeleid werd . Bij de digitale invoer van zijn partij werd hij gedwarsboomd door een lege batterij. Loes Grooters investeerde een paar schijven om de damlijn te kunnen bereiken. Dit werd tegenstander Fons ten Broeke uiteindelijk te machtig.

A.Nur- A.Hanegraaf 2-0

J.Moorman- J.Bosch 1-1