Nico Rosink deed een geslaagde greep naar de macht

Bij de Bornse Dam Vereniging werd voor het clubkampioenschap sneldammen gespeeld.

Dit zijn partijen met een snel speeltempo waarbij de klok een grote rol speelt. Tijdsoverschrijding leidt onverbiddelijk tot verlies van de partij. Er werd in 1 grote groep volgens het zogenaamde Zwitsers systeem gespeeld. Prijzen waren er te verdienen voor de eerste 2 in categorie A,B en C. Ondanks zijn broze gezondheid en hoge leeftijd presteerde Bertus Noppers het om eerste te worden in categorie C. Richard Vollenbroek deed het ook goed en legde beslag op de tweede plaats. Hans van der Zon heeft al vaker laten weten dat hij niet bijzonder bedreven is in sneldammen. Blijkbaar heeft hij deze keer krachten aangeboord waarvan hij niet wist dat hij deze bezat, want hij werd eerste in de B Categorie ,op neuslengte gevolgd door Peter Behrens, die het ook goed deed en die menig topper kan laten sidderen. Loes Grooters deed het heel goed maar zij had de pech dat zij ingedeeld was in de A categorie en daarin was een prijs pakken toch net een brug te ver.

Michiel Hagreis had een goede start en ging soeverein op kop in de strijd om het algeheel kampioenschap. Er kwam toch wat ruis op de lijn want erkend sneldammer Niels Meijer wist Michiel met een ultieme en langdurige krachtsinspanning te vloeren. Nog 1 ronde te gaan en nog was er niets beslist met 3 man aan de leiding. Niels Meijer kwam niet verder dan remise en Michiel vond een taaie Peter Behrens op zijn weg en kwam daardoor ook niet verder dan een puntendeling en met een overwinning stelde Nico Rosink het kampioenschap veilig, met Niels Meijer als tweede. Michiel Hagreis kwam er uiteindelijk bekaaid af, hij werd nipt naar de derde plaats verwezen en ging met lege handen naar huis.

Algeheel kampioenschap (A)

1.N.Rosink