Loes Grooters, een damster met een enorm incasseringsvermogen

De onderlinge en de beker stonden op het programma bij de Bornse Dam Vereniging. Leo Springer en Nico Rosink speelden om een plek in de bekerfinale.

Er kwam een ingewikkelde stand op het bord waarin Leo een voorpost had. Na verloop van tijd kwam er een grote afruil en tenslotte werd besloten om de punten te delen. Omdat Springer de laagst geplaatste speler is gaat hij door naar de finale. In  de onderlinge bevestigde Marinus Bosman zijn goede vorm door ditmaal van de doorgaans toch degelijke Hans van der Zon te winnen. Loes Grooters verloor van Jan Koerselman. Ze liep in een 1 om 2. Voor menig dammer is zo’n toch wel ernstige fout vaak aanleiding om toch even ontdaan of teleurgesteld in zichzelf te zijn. Zo niet Loes , met een glimlach incasseerde zij haar misstap moeiteloos. Peter Behrens is een echte routinier die ook wel een mistast , maar ditmaal was hij duidelijk te sterk voor Fons ten Broeke.

Richard Vollenbroek is goed in zijn ritme gekomen en is bezig met een sterke serie, hij won vlotjes van Marinus Freriks. Bart Venneker speelde een moedige partij tegen Jos Moorman , hij nam een voorpost en de puntendeling was dan ook volkomen verdiend. De partij tussen Niels Meijer en Henk de Lange was een strategisch gevecht met wisselende kansen. Eerst verzuimde Henk een schijfwinst op termijn en de kansen leken te keren. Het middenspel werd door Henk niet goed behandeld en Niels kwam op winst te staan in het eindspel, maar Henk damde stoïcijns door. Niels maakte een ongelukkige afruil en Henk kon remise forceren. De langste partij was die tussen Jan Bosch en Michiel Hagreis, ze gaven elkaar geen duimbreed toe en op foutloze wijze kwam er een puntendeling tot stand.

Onderlinge:

J.Bosch- M. Hagreis 1-1

M.Bosman- H.van der Zon 2-0

N.Meijer-H. de Lange 1-1

B.Venneker- J.Moorman 1-1

A.Hanegraaf- G.Santen 1-1

F.ten Broeke- P.Behrens 0-2

W.Buschers- B.Vetketel 1-1

J.Koerselman-L.Grooters 2-0

R.Vollenbroek- M .Freriks 2-0

Beker:

L.Springer- N.Rosink 1-1  Springer door naar finale.