Damteam scoort een nuttige overwinning

In de onderlinge competitie van de Bornse Dam vereniging werd weer naar harte lust gestreden.

Peter Behrens won al snel van Bart Venneker met een damcombinatie en Ayla Nur had haar dag niet. Ze kreeg kansen om te winnen van Willem Buschers maar uiteindelijk stond ze met lege handen. Advies van een omstander: “Af en toe even weglopen en wat rondkijken om vervolgens weer met een frisse kijk achter het bord plaats te nemen.” Yuen Wong zette Jan Bosch danig onder druk en die bezweek uiteindelijk. Koploper Nico Rosink morste een puntje tegen Henk de Lange. Niels Meijer kwam al snel een schijf voor tegen Jan Koerselman maar moest nog lang zwoegen om de winst binnen te halen. Hans van der Zon en Loes Grooters hielden nog een uitgebreide nabeschouwing op hun spannende partij die overigens in remise eindigde.

Op de zaterdag speelde het landelijke team een thuiswedstrijd tegen de reserves van Heerenveen. Een wedstrijd tegen een laag geklasseerd team die eigenlijk gewonnen moet worden maar zo eenvoudig en overtuigend was het allemaal niet. De start was goed Jan Bosch offreerde zijn tegenstander al op de vijfde zet een instinker en die hapte gretig toe. Jan kwam daarmee twee schijven voor en het was daarna snel gebeurd. Anton Jurg wist ook al snel te winnen maar Roelof Jan de Haan werd het slachtoffer van een uiterst verrassende doorbraak. Gerrit Bosch consolideerde de voorsprong door ook zijn partij te winnen. Frank Eektimmerman kwam totaal verloren te staan maar ging gewoon door en wist nog een puntendeling te realiseren, dit met grote dank aan zijn tegenstander. Gert Jan Kolsté had een prachtige gewonnen stelling opgebouwd maar werd het slachtoffer van een wel heel spectaculaire doorbraak . Daardoor kwam hij met de rug tegen de muur te staan, maar wist nog wel een remise te scoren. Gerald Krol stond gelijkwaardig maar hij combineerde foutief en moest in het stof bijten. Michiel Hagreis scoorde een nuttige puntendeling en bij Nico Rosink leek het ook remise te worden maar zijn tegenstander maakte een verkeerd tempo en Nico kon alsnog twee punten op zijn conto bijschrijven. Een 12-8 overwinning derhalve, heel nuttig ,maar de glans ontbreekt.

N.Rosink-H.de Lange 1-1

P.Behrens-B.Venneker 2-0