Fons ten Broeke toont goede vorm en wint.

Weer volop activiteiten bij de Bornse Dam Vereniging. Op de maandag speelde het provinciale team een wedstrijd in Heino en er werd maar liefst met 9-3 gewonnen.

Succes was er voor Henk Jansen die de winst greep via een eenvoudige een om drie. Henk de Lange won ook, maar had geluk dat zijn tegenstander een goede mogelijkheid over het hoofd zag. Marinus Bosman won al voor de derde keer en is daarmee topscorer van het team. Op de clubavond ging het Marinus wat minder voor de wind. Hij investeerde een schijf maar verkeek zich volkomen op de stand en een gelukkige Ayla Nur kon de felicitaties in ontvangst nemen. Leo Springer was wat al te snel met het opbouwen van zijn stand. Een routine foutje kostte hem na een vijftal zetten al twee schijven en hij moest Jan Bosch de hand geven. Michiel Hagreis wist het taaie verzet van Bart Venneker te breken en Niels Meijer was snel klaar met Bertus Noppers , omdat die de stand wat ongelukkig had opgebouwd.  Een monter ogende Fons ten Broeke won gedecideerd van Richard Vollenbroek en Henk Jansen speelde superieur tegen Willem Buschers. Henk de Lange liet eerst een kans liggen tegen Arie Hanegraaf, maar sloeg uiteindelijk toch toe met een hielslagje en won daarmee zijn partij voor de beker competitie.

Op de zaterdag speelde het landelijke team een uitwedstrijd in en tegen Drachten. Frank Eektimmerman won met een mooie damcombinatie, maar daarna ging er van alles fout. Jan Bosch had kunnen winnen met een prachtige en verrassende damcombinatie , maar zag dat niet en even later kreeg hijzelf een damcombinatie tegen en hij had de vijandelijke dam onmiddellijk met gelijkspel af kunnen nemen, maar zag dat niet en ging jammerlijk ten onder. Gertjan Kolsté was wat al te optimistisch met zijn omsingelings-tactiek en moest dat bekopen met een nederlaag. Roelof Jan de Haan speelde een ongelukkige opening en werd op termijn opgezadeld met een schijf achterstand en ging de bietenbrug op. Gerald Krol bevestigde zijn goede vorm met een comfortabele puntendeling. Het optreden van Leo Springer dwong alom respect af . Ondanks zijn hoge leeftijd speelde hij een extreem moeilijke en adem benemende partij, maar in een gelijkwaardige stand  vergat hij de klok en verloor door tijdsoverschrijding, en ondanks die pech  leed het team in totaliteit toch een volkomen verdiende 13-7 nederlaag.

A.Nur-M.Bosman 2-0

H.Jansen- W.Buschers 2-0