Verdienstelijke comeback voor Marinus Freriks

Voor de onderlinge competitie en de beker van de Bornse Dam Vereniging werden weer diverse partijen gespeeld.

Na een periode van tegenslag en afwezigheid was er een goede comeback voor Marinus Freriks. Hij speelde voor de beker en gelijk tegen een door de wol geverfde Marinus Bosman. Het gebrek aan wedstrijdritme deerde Freriks niet want hij wist Bosman knap op remise te houden en plaatste zich met dit resultaat voor de volgende ronde. Hans van der Zon versloeg secretaris Bart Venneker en gaat ook door naar de volgende ronde. Voor de onderlinge speelde nestor en koploper Leo Springer tegen topper Yuen Wong en na de nodige schermutselingen realiseerde hij een probleemloze punten deling. Jos Moorman kan maar niet in het juiste ritme komen en dit keer verloor hij van Peter van Esch. Michiel Hagreis stuitte op taai verzet maar uiteindelijk brak hij door naar de damlijn en Hans Lucassen liet zich dat niet meer bewijzen en gaf het op.

Ayla Nur heeft een avontuurlijke en onconventionele manier van spelen en ze weet daarmee menig tegenstander in verlegenheid te brengen. Henk de Lange stond wel beter maar wist niet wat hij er mee moest en nam daarom maar een afwachtende houding aan en de kansen leken te keren. Ayla kwam beter te staan maar liep in een damzetje , maar gelukkig had ze nog een “plakker” waarna het snel remise werd. Peter Behrens won van een totaal uit vorm zijnde Henk Jansen die nog geen enkel punt heeft gescoord. Henk heeft wel de nodige capaciteiten maar de laatste tijd wil het maar niet lukken. Fons ten Broeke kon het niet bolwerken tegen een sterk spelende Gerard Santen.  Nico Rosink bevestigde zijn slagzet capaciteiten andermaal. Dit keer was de toch doorgaans degelijk spelende Jan Bosch het slachtoffer. Loes Grooters en Arie Hanegraaf maakten er een marathonpartij van. De partij zal op een later tijdstip uitgespeeld worden. Bertus Noppers speelde verdienstelijk remise tegen Jan Koerselman.

N.Rosink- J.Bosch 2-0

P.Behrens-H.Jansen 2-0