Bennie Vetketel 40 jaar bij de club!

nie

Bart Venneker (links) reikt de onderscheiding uit aan jubilaris Bennie Vetketel (rechts).

De Bornse Dam Vereniging heeft afgelopen vrijdag haar jaarlijkse leden vergadering gehouden en voor de club is het een goede zaak wanneer men de mensen lang bij de vereniging kan houden.

Wat betreft het lidmaatschap van Bennie Vetketel is dat zeker zo. Hij werd namelijk gehuldigd i.v.m. zijn veertigjarig lidmaatschap van de vereniging.  Bennie heeft dat moeiteloos vol kunnen houden, want hij is een gezelschapsmens. Een bescheiden dammer met soms een heel speciale humor en altijd prettig in de omgang, en met wat passen en meten heeft hij het dammen altijd goed kunnen combineren met zijn overige hobby’s.

De Bornse Dam Vereniging was op de zaterdag ook aanwezig op de melbuul-dagen in een poging om nieuwe leden te werven, al is het een hele klus om te concurreren met alle vormen van modern vermaak.

Iedereen in de damwereld is al zo gewend geraakt aan de vele successen van sterspeler Yuen Wong, dat men bijna zou vergeten dat hij een week eerder als clubkampioen het recht had verworven om op de clubavond een simultaan te mogen geven die uiterst succesvol verliep. Hij had zeven tegenstanders en hij won vijf partijen en speelde er twee remise. De puntendelingen werden knap tot stand gebracht door Nico Rosink en Niels Meijer. Wel moet vermeld worden dat Henk de Lange een fraaie combinatie miste waarmee hij een schijf voor had kunnen komen, maar Henk zag dat niet en hij werd uiteindelijk door Yuen op hardhandige wijze de vernieling in gespeeld.