De opmars van damster Ayla Nur

Voor de onderlinge competitie van de Bornse Dam Vereniging werden weer talrijke partijen gespeeld. Ayla Nur is een jonge speelster die zich goed ontwikkelt.

Ditmaal speelde ze tegen de sterke en door de wol geverfde Michiel Hagreis. Toen Michiel een onvoorzichtige ruil maakte deed Ayla een hele sterke zet , waardoor Michiel   een schijf achter kwam. Tegen het eind van de partij toen Michiel totaal verloren stond bleek echter dat Ayla nog wat ervaring tekort komt. Ze vergat om de genadeklap uit te delen en liep in een zogenaamde plakker waardoor Michiel nog net remise kon bereiken, een resultaat waarvoor Ayla voor het begin van de partij ongetwijfeld getekend zou hebben. Henk de Lange tegen Jan Bosch werd een uiterst merkwaardige partij. Jan Bosch is een zeer ervaren speler maar hij presteerde het om in het gevorderde middenspel bij het nemen van een ruil om  niet alleen de schijven van zijn tegenstander van het bord te nemen maar ook zijn eigen schijf zonder dat beide spelers dat in de gaten hadden! Een paar zetten later merkte Henk tot zijn verbazing dat hij een schijf voorstond en  beide spelers besloten om het op een puntendeling te houden, waarbij opgemerkt moet worden dat Jan zoveel compensatie voor zijn schijf achterstand had ,dat de stand op het bord ook remise was.

Hans Lucassen is zijn slechte seizoenstart te boven gekomen. Hij boekte de derde zege op rij. Slachtoffer was Bertus Noppers die een schijf moest offeren om een doorbraak te voorkomen. Toen hij zich vervolgens ook nog verkeek op een meerslag was de zaak beslist. Fons ten Broeke profiteerde van een blunder van de totaal uit vorm zijnde Bennie Vetketel. Gerard Santen stond lange tijd een schijf voor tegen Albert Veldman, maar in het eindspel bleek het voordeel van Gerard niet voldoende voor de winst omdat hij zijn schijven midden op het bord had staan. Een bescheiden dammer zoals Marinus Freriks was blij met zijn overwinning op Willem Buschers die moedig en met open vizier zijn tegenstanders tegemoet treed ,maar daarbij de voorzichtigheid nog wel eens uit het oog verliest. Henk Jansen won van Bart Venneker die nog wel eens een foutje maakt en daarom maar weinig punten bij mekaar weet te sprokkelen. Er werd ook nog een provinciale bekerviertallen-wedstrijd gespeeld. Het Bornse viertal ging tamelijk roemloos ten onder, Alleen Yuen  Wong won zijn partij maar voor de rest was het kommer en kwel, waarbij wel gezegd moet worden dat er een nationale topper aan te pas moest komen om Niels Meijer zijn eerste nederlaag toe te brengen.

H.de Lange-J.Bosch 1-1

A.Hanegraaf-P.Behrens 1-1