Gratis punten voor damkampioen Yuen Wong

Het eerste landelijke viertal van de Bornse Dam Vereniging mocht op de maandagavond aantreden in Wapenveld voor een bekerwedstrijd, en men wist zich zeer overtuigend voor de volgende ronde te plaatsen.

Fraaie overwinningen waren er voor Yuen Wong ,Anton Jurg en Niels Meijer , die een gemene combinatie in de stand had gevlochten. Gertjan Kolsté damde zich naar een solide puntendeling. Op de dinsdag moest het provinciale team in Wierden spelen. Invaller Marinus Freriks verloor al snel zijn partij door zijn tegenstander eigenlijk te gemakkelijk kansen te geven. Hierna was er een fraaie overwinning voor Albert Veldman, maar nota bene topscorer Peter Behrens ging hard onderuit, en teamleider Jos Moorman moest daarna zijn partij winnen om onmiddellijke  uitschakeling te voorkomen. Ondanks dat Jos een schijf voorkwam moest hij uiteindelijk berusten in een puntendeling waarmee de uitschakeling een feit werd. Op de vrijdagavond moest het tweede landelijke bekerteam aantreden tegen een zeer sterke tegenstander met enkele landelijke toppers in de gelederen. Het Bornse team weerde zich uitstekend, er waren knappe remises voor Jan Bosch ,Matthijs van Hofwegen en Henk de Lange , maar nestor Leo Springer kon het niet bolwerken en het eindresultaat was onvoldoende om door te bekeren.

Er werd ook nog voor de onderlinge competitie gespeeld. Bart Venneker schoot een enorme bok tegen Loes Grooters en gaf het meteen op. Albert Veldman is in de “winning mood” en ditmaal was Henk Jansen het slachtoffer. Hans Lucassen wist weer eens een keer te winnen en hoopt dat hij daarmee de negatieve spiraal heeft doorbroken. Tegenstander Bennie Vetketel werd verrast door een geniepige doorbraak. Nico Rosink toonde andermaal zijn combinatieve vaardigheden en Peter Behrens kwam er niet meer aan te pas. Niels Meijer liep in een eenvoudige combinatie . “Zoiets overkomt me maar een keer in de twee jaar” sprak Niels beduusd. Wel zuur voor hem dat dat uitgerekend tegen kampioen Yuen Wong moest gebeuren. Jos Moorman was te sterk voor Bertus Noppers, hij won een schijf en daarna ook de partij. Fons ten Broeke had niet zijn avond en verloor na een aantal fouten van Marinus Freriks, die nog steeds genoegen moet nemen met  een bescheiden plaats op de ranglijst. Ayla Nur speelde tegen routinier Marinus Bosman, die een afruil verkeerd inschatte en een schijf achter kwam en Ayla bleef druk zetten en won op overtuigende wijze haar partij. Ayla is jong en leergierig en is bezig met een indrukwekkende opmars.

M.Bosman- A.Nur 0-2

J.Moorman- B.Noppers 2-0