Sterk optreden van Peter Behrens

Het provinciale team van de Bornse Dam Vereniging speelde sterk in de thuiswedstrijd tegen de Hammerdammer. Voorzitter Jos Moorman gaf het goede voorbeeld met een overtuigende overwinning.

Hans van der Zon boekte een degelijke overwinning en Henk Jansen won met een  uiterst fraaie combinatie. Peter Behrens heeft als enige dit seizoen nog geen enkele keer een clubavond gemist! De Hammerdammer kwam met een topspeler op de proppen ,maar met degelijk en verzorgd spel wist Peter  hem op remise te houden! Routinier Marinus Bosman speelde een lange partij met een boeiend verloop en damde zich op foutloze wijze naar een puntendeling. Ayla Nur was wat al te enthousiast in het opbouwen van een centrumstelling en kreeg een damcombinatie tegen , en deze tegenslag kwam zij niet meer te boven. Al met al een fraaie 8-4 overwinning. Voor de onderlinge werden ook nog diverse partijen gespeeld. Hans Lucassen maakt een moeilijk seizoen door. Tegen Gerard Santen maakte hij een blunder en moest in het stof bijten. Albert Veldman haalde een dam en al spoedig kon hij de felicitaties van Marinus Freriks in ontvangst nemen.

Bertus Noppers had het Niels Meijer lastig kunnen maken met een grote strategische ruil, maar deze mogelijkheid werd over het hoofd gezien. Vervolgens liep Bertus  in een damcombinatie, en ondanks dat Niels dat goedkoper had kunnen doen bleek dit voldoende voor zijn  winst. Arie Hanegraaf en Willem Buschers rookten de vredespijp en Henk de Lange en Michiel Hagreis konden mekaar ook geen pijn doen. Halverwege de partij leek het daar nog niet op maar omdat Bennie Vetketel het overzicht verloor kreeg Loes Grooters de overhand en kon 2 punten op haar conto bijschrijven. Nico Rosink zit koploper Yuen Wong inmiddels aardig op de hielen. Nico is uiterst alert in het benutten van combinatieve mogelijkheden, en hij won van Jan Bosch d.m.v. een uiterst verassende combinatie.

L.Grooters-B.Vetketel 2-0

M.Freriks- A.Veldman 0-2